TEORIA. Tema 5


LA INTERFERÈNCIA LINGÜÍSTICA.
QUÈ ÉS?
La interferència lingüística són els canvis en l’estructura d’una llengua ocasionats per la influència d’una segona llegua.

És per això que...


En aquesta situació el paper dels mitjans de comunicació i de l’ensenyament és molt important.
Les interferències poden ser principalment de tres formes:


És un procés de substitució dins un altre procés de substitució.
Quan ens trobem amb aquesta substitució és impossible no parlar en una llengua amb accent de l’altra. Aquesta assimilació és la part decisiva i sense retorn del procés de substitució lingüística de amenaça societats com la nostra.

Tota llengua, abans de desplaçar-ne una altra, la corromp formalment i en minva el desenvolupament funcional, fent dels seus parlants veritables disminuïts lingüístics.

LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES
Les habilitats lingüístiques es classifiquen en funció de dos factors:
-          Segons el paper que tinga un individu en el procés de comunicació tenim:
è Les habilitats receptives i les habilitats productives.
-          L’altre factor és el canal que s’utilitza en el procés de comunicació.
è Les habilitats orals i les habilitats escrites.
Les habilitats lingüístiques no solen funcionar aïllades, sinó integrades, és per això que en l’escola em de saber com poder integrar aquestes habilitats de manera adequada.
Hem de treballar les microhabilitats de l’expressió oral.


MODEL DE COMPRENSIÓ ORAL



DIDÀCTICA DE LA COMPRENSIÓ ORAL:
Una sèrie d’orientacions didàctiques ens ajudaran a fer realment efectius els exercicis proposats.
És important seguir els següents passos:
-          Introduir el tema
-          Presentar la tasca
-          Escoltar el discurs oral
-          Realitzar la tasca
-          Comparar i verificar la tasca


Alguns exercicis són:
·         EXERCICIS MNEMOTÈCNICS:
Desenvolupen la capacitat d’atenció i retenció, a més de la comprensió.
·         ESCOLTAR I PRODUIR:
Escoltar una cançó i fer un dibuix.
·         ESCOLTAR I TRANSFERIR INFORMACIÓ:
Escoltar un text oral, després completar l’activitat: les graelles, completar textos...
·         ESCOLLIR OPCIONS:
Escollir la resposta correcta a partir d’un text oral.
·         IDENTIFICAR ERRORS.




No hay comentarios:

Publicar un comentario