LA INTERFERÈNCIA LINGÜÍSTICA.
QUÈ ÉS?
La
interferència lingüística són els canvis en l’estructura d’una llengua
ocasionats per la influència d’una segona llegua.
És per
això que...
En
aquesta situació el paper dels mitjans de comunicació i de l’ensenyament és
molt important.
Les
interferències poden ser principalment de tres formes:
És un
procés de substitució dins un altre procés de substitució.
Quan ens
trobem amb aquesta substitució és impossible no parlar en una llengua amb
accent de l’altra. Aquesta assimilació és la part decisiva i sense retorn del
procés de substitució lingüística de amenaça societats com la nostra.
Tota
llengua, abans de desplaçar-ne una altra, la corromp formalment i en minva el
desenvolupament funcional, fent dels seus parlants veritables disminuïts lingüístics.
LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES
Les habilitats
lingüístiques es classifiquen en funció de dos factors:
-
Segons el paper que tinga un
individu en el procés de comunicació tenim:
è Les
habilitats receptives i les habilitats productives.
-
L’altre factor és el canal que
s’utilitza en el procés de comunicació.
è Les
habilitats orals i les habilitats escrites.
Les habilitats
lingüístiques no solen funcionar aïllades, sinó integrades, és per això que en
l’escola em de saber com poder integrar aquestes habilitats de manera adequada.
Hem de treballar les
microhabilitats de l’expressió oral.
MODEL
DE COMPRENSIÓ ORAL
DIDÀCTICA DE LA COMPRENSIÓ
ORAL:
Una sèrie d’orientacions
didàctiques ens ajudaran a fer realment efectius els exercicis proposats.
És important seguir els
següents passos:
-
Introduir el tema
-
Presentar la tasca
-
Escoltar el discurs oral
-
Realitzar la tasca
-
Comparar i verificar la tasca
Alguns exercicis són:
·
EXERCICIS MNEMOTÈCNICS:
Desenvolupen
la capacitat d’atenció i retenció, a més de la comprensió.
·
ESCOLTAR I PRODUIR:
Escoltar
una cançó i fer un dibuix.
·
ESCOLTAR I TRANSFERIR INFORMACIÓ:
Escoltar
un text oral, després completar l’activitat: les graelles, completar textos...
·
ESCOLLIR OPCIONS:
Escollir
la resposta correcta a partir d’un text oral.
·
IDENTIFICAR ERRORS.
No hay comentarios:
Publicar un comentario